Valve
(En voz de Gabe Newell) mintió sobre Windows 8, que no se nos olvide, las citas de Gabe Newell quedaron en evidencia cuando a los pocos días anunció su intención de quitar a Microsoft de en medio y ser aún más monopólica. (ya tenía a unas ovejas y focas amaestradas en el bolsillo, o al otro cretinote de Notch)
No sólo atraparon a los socios de su primera fallido intento de Steam Machines que tuvieron que o desechar sus diseños o liberarlas como máquinas con windows, le escupieron al cielo con la idea de un control que llevará el poder y la flexibilidad de mouse y teclado a un gamepad, ¿y con qué salen? ¿con su reinvención de la rueda y el hilo negro?, con un gamepad que podría ser el de la xbox 360 (que tiene 10 años), sólo modificando el Dpad y cambiando el segundo stick, el que era un "mouse view" por un trackpad, mi dios, la "creativa" valve hizo algo que teníamos con xpadder hace ocho años.
En el mercado de las consolas hay variantes más interesantes, aunque igual de sin sentido (vean
Scuf Gaming)
Lo único interesante de Valve hoy en día es su headset VT con HTC, el Vive
Seguro lo vamos a probar, ustedes saben que a los controles aquí siempre les damos oportunidad, hemos tenido tanta cosa, y vienen un par en camino
About This Hardware
Experience a new level of precise control for your favorite games. The Steam Controller lets you play your entire collection of Steam games on your TV—even the ones designed without controller support in mind. Featuring dual trackpads, HD haptic feedback, dual-stage triggers, back grip buttons, and fully-customizable control schemes. Find your favorite mappings in the Steam Community, or create and share your own.
A different kind of gamepad
We’ve improved upon the resolution and fidelity of input that’s possible with traditional gamepads. Built with high-precision input technologies and focused on low-latency, wireless performance, the Steam controller enables you to experience your games in powerful new ways.
The Steam Controller‘s dual trackpads enable the high-fidelity input required for precise PC gaming in the living room. Allowing for 1:1 absolute position input via virtual controls like a trackball, adaptive centering joystick, or steering wheel, these surfaces can be programmed to serve up whatever a game needs.
HD haptics
Haptic force actuators on both sides of the controller deliver precise, high fidelity vibrations measured in microseconds. Feel the spin of a virtual trackball, the click of a scroll wheel, or the shot of a rifle. Every input, from the triggers to the trackpads, can offer haptic feedback to your fingertips, delivering vital, high-bandwidth, tactile feedback about speed, boundaries, thresholds, textures, or actions.
With a satisfying digital click at the end of the trigger pull, dual-stage triggers can be used as analog, digital, or both types of input at the same time. Put your iron-sights on the sweep-in, and then fire with the reliable feel of a tactile switch, all on the same trigger.
Ergonomic control
Each of the Steam Controller’s input zones and buttons has been positioned based on frequency of use, required precision, and ergonomic comfort.
Hardware Specifications